koktajl bananowy

Koktajl bananowy – fit przekąska dla każdego

Koktajl bananowy to idealna przekąska, którą można łatwo i szybko przygotować. Jeżeli jesteś miłośnikiem bananów, to z pewnością zasmakujesz w tym koktajlu. Aby go zrobić, będziesz potrzebować zaledwie 5 minut!

Koktajl bananowy sprawdzi się jako przekąska po treningu, ale również samodzielny posiłek w ciągu dnia. Jest on nie tylko smaczny, ale przede wszystkim sycący i bardzo energetyczny. Jeżeli szukasz drinku fit, to z pewnością koktajl z bananami będzie idealnym wyborem dla ciebie i twoich znajomych.

Przepis na koktajl bananowy

Zastanawiasz się, jak zrobić koktajl bananowy? Już nie musisz! Oto kilka wskazówek, jak przygotować wyśmienity koktajl z bananów w zaledwie pięć minut! Poznaj przepis na koktajl bananowy.

Koktajl bananowy fit – jakich składników potrzebujesz?

Składniki na dwie osoby to:

  • 2 dojrzałe banany;
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego;
  • 1/2 szklanki mleka;
  • 1 płaska łyżka miodu;
  • opcjonalnie 3-4 łyżki płatków owsianych.

Sposób przygotowania koktajlu

Jak zrobić shake bananowy? Domowy koktajl bananowy z mlekiem najlepiej blenduj w wysokim oraz wąskim naczyniu. Może być ono szklane, jeśli nie znajdziesz innego. Najlepiej jednak, dla swojego bezpieczeństwa, wybierz naczynie plastikowe do blendowania. Możesz też wykorzystać w tym celu bidon, z którego później będziesz pić koktajl.

Jeżeli jesteś miłośnikiem twardych i jeszcze zielonych bananów, wówczas pamiętaj o tym, by koktajl bananowy uzupełnić większą ilością miodu, cukru czy też ksylitolu, jeżeli stosujesz taki zamiennik w swojej kuchni. Koktajl z bananów najlepiej słodzić już po zblendowaniu ze sobą wszystkich podanych w przepisie składników. Pamiętaj również o tym, by robić to stopniowo. Sprawdzaj poziom słodkości koktajlu, zanim dodasz cały cukier czy ksylitol.

Przygotowanie koktajlu z bananów – krok po kroku

  1. Na początku do naczynia, najlepiej plastikowego, wrzuć dwa obrane i dojrzałe banany.
  2. Następnie dodaj szklankę jogurtu naturalnego, pół szklanki mleka, a także łyżkę miodu. Jeśli stosujesz zielone banany, wówczas możesz opcjonalnie dodać 2 łyżki miodu dla smaku.
  3. W naczyniu możesz dodatkowo umieścić również 3 albo 4 łyżki płatków owsianych, na przykład górskich czy błyskawicznych, które znajdziesz bez problemu w każdym supermarkecie.
  4. Kolejny krok to blendowanie. Wszystkie składniki zmiksuj za pomocą blendera ręcznego albo kielichowego.
  5. Należy blendować składniki aż do momentu uzyskania jednolitej konsystencji.
Zobacz też:  Margarita – jakie drinki zrobisz z tequili?

Koktajl bananowy z mlekiem najlepiej wypić od razu po przygotowaniu. Możesz też przechowywać go w lodówce, w zamkniętym naczyniu, przez jeden do dwóch dni. 

Koktajle bananowe – co warto wiedzieć?

Dlaczego warto robić koktajl bananowy? Bo jest pożywny, a do jego przygotowania potrzeba zaledwie kilku niedrogich produktów, które możesz znaleźć w prawie każdym okolicznym sklepie. Z dodatkowych narzędzi potrzebujesz jedynie blendera. Najlepiej jest użyć dojrzałych i słodkich bananów, ale jak już zostało wspomniane, miłośnicy zielonych owoców też znajdą sposób na ten koktajl.

Pamiętaj, że do przygotowania koktajli bananowych możesz wykorzystać nie tylko jogurt naturalny. Dobry rozwiązaniem będzie także gęsty jogurt grecki czy, popularny w ostatnich czasach, naturalny islandzki ser Skyr. Koktajl bananowy można zawsze urozmaicić, dodając do niego inne owoce sezonowe. Dobrym wyborem będą truskawki, maliny czy choćby borówki amerykańskie. Pamiętaj tylko, aby spróbować go przed dodaniem cukru lub słodzika – często słodkie owoce jako dodatek wystarczą!
Koktajl bananowy czy, z angielskiego, shake bananowy, to idealna propozycja dla każdej osoby, która dba o sylwetkę. Zastąpi wysokoenergetyczne i sycące posiłki, które są przy tym fit i dobre dla zdrowia organizmu. Banany od dawna są znane jako owoce wysokoenergetyczne. Warto spożywać je po treningu, ale również jako samodzielny posiłek, na przykład lunch czy przekąskę w porze poobiedniej.