napoje na keto

Napoje na keto – co pić, a czego unikać?

Dieta ketogenna zyskała dużą popularność za sprawą znaczącego wpływu na utratę masy ciała. Polega ona na ograniczeniu węglowodanów do maksymalnie 50 g dziennie, na rzecz tłuszczu i białka. W ten sposób organizm małymi krokami przechodzi w stan ketozy. Oznacza to, że organizm, zamiast czerpać energię z węglowodanów, bierze ją z ciał ketonowych wytwarzanych przez wątrobę.

5/5 - (1 vote)

Musimy pamiętać, że napoje na keto są równie ważne, co odżywianie, ponieważ to często wraz z nimi przyswajamy bardzo dużą ilość cukru. Jednak czym możemy zastąpić ulubiony napój, jeśli nie samą wodą? Istnieje kilka zdrowych, smacznych alternatyw. Sprawdźmy.

Polecany artykuł: https://ketomierz.pl/keto-produkty

 

Dieta ketogeniczna – na czym polega?

Popularność diety keto jest ściśle związana z jej wpływem na odchudzanie. Mimo wszystko wiele osób pozostaje przy niej na dłużej. Okazuje się, że dieta ketogeniczna nie tylko pozwala szybciej zrzucić zbędne kilogramy, ale też cieszy się wpływem na poprawę kondycji i samopoczucia. 

Działanie diety ketogennej opiera się na eliminacji węglowodanów. Nie całkowitej, ale jednak radykalnym ograniczeniu ich podaży. Zarówno posiłki jak i napoje na keto muszą mieć niski indeks glikemiczny. Cukry w diecie, szczególnie te proste i przetworzone, powodują wyrzut insuliny, który bardzo szybko opada, powodując nagły deficyt energii i ospałość. Mało tego, w związku z ich nagłym, ale krótkotrwałym działaniem – czujemy się stale głodni, co rekompensujemy sobie częstym podjadaniem. 

Z drugiej strony tłuszcze i białka sprawiają, że jesteśmy syci przez dłuższy czas, ponieważ dostarczają nam niezbędnych składników odżywczych, których nie otrzymujemy z węglowodanów. Stąd też wynika jej odchudzające działanie. Mniejsza ilość posiłków, ale wysoce odżywczych, a przy tym uregulowanie poziomu cukru we krwi. Wszystko to działa zbawiennie na nasze zdrowie metaboliczne. 

Zobacz też:  Dlaczego warto mieć drink bar na weselu?

 

Napoje na keto – które nam służą?

Pierwszym krokiem, który powinniśmy wziąć pod uwagę, będzie stopniowa eliminacja przetworzonego jedzenia, w tym również wysokocukrowych napojów. To właśnie determinuje sukces diety ketogenicznej. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że cukier i słodki smak uzależniają. Wycofanie ich z codziennego użytku nie jest proste, ale dzięki temu mamy możliwość wrócić do zdrowia metabolicznego, co ułatwi nam utratę kilogramów. 

Napoje na keto powinny opierać się na niskim indeksie glikemicznym. Nie sprawdzą się zatem dosładzane oranżady czy napoje wyskokowe, jednak nie musimy rezygnować absolutnie ze wszystkiego. Kawa i herbata mogą pozostać w naszym jadłospisie, ale zamiast białego cukru – użyjmy naturalnego słodzika. Erytrytol lub ksylitol, to zamienniki, które pozwolą zachować słodycz, choć zawierają minimalną ilość kalorii i cukrów prostych.

Powinniśmy zwracać uwagę na składy produktów, które wrzucamy do koszyka. Kolorowe napoje i soki często zawierają wysoki indeks glikemiczny, który całkowicie zniweluje nasze starania na diecie ketogenicznej. Nasz jadłospis nie powinien przekraczać 50 g węglowodanów dziennie, a im mniej, tym lepiej. Ich nadwyżka może wybić nas ze stanu ketozy. Po jakie napoje na keto możemy sięgać bez wahania?

 

Kawa i herbata

Nie musimy rezygnować z naszych rytuałów. Kawa i herbata nadal jest dla nas dostępna, jednak uważajmy na biały cukier. Jego zamiennikiem niech będzie erytrytol lub stewia czy ksylitol. Cukier trzcinowy albo cukier bio, to tylko chwyty marketingowe. Nie są one w żaden sposób lepsze ani korzystniejsze dla naszego zdrowia. Dobrym dodatkiem do kawy będzie tłusta śmietanka lub masło, a herbatę możemy podać z mlekiem roślinnym.

Zobacz też:  Jakie kosmetyki do makijażu wieczorowego?

Mleko migdałowe

Niewątpliwa zaleta mleka migdałowego, to niska zawartość węglowodanów. Jest o wiele lepszą alternatywą niż mleko krowie, w którym ilość węgli jest nawet kilkanaście razy większa. 

Mleko kokosowe

Nasza lista napojów na keto na pewno może uwzględnić również mleko kokosowe, choć zawiera ono nieco więcej węglowodanów niż jego poprzednik – mleko migdałowe. Pamiętajmy, aby z mleka korzystać oszczędnie i raczej stosować je jako dodatek. 

Koktajl owocowy

Jeśli przyjdzie nam ochota na coś słodkiego, możemy zrobić pyszny koktajl owocowy. Wykorzystajmy do niego owoce o niewielkiej ilości cukrów, np. borówki amerykańskie czy truskawki. Wszystko to doprawione erytrytolem, a jako zwieńczenie – ubita tłustka śmietanka 36%. Smacznego!